Els is een echte creatieve duizendpoot. Met haar bedrijf AmuseersEls organiseert ze workshops rond doodle clay, handlettering, haak- en breitechnieken, en nog veel meer.

AmuseersEls inspireert nieuwsgierige kinderen en kunstzinnige volwassenen om de handen uit de mouwen te steken. Met prachtige handgemaakte juwelen, kaarten, cupcakes en truien als resultaat.

Online zichtbaarheid: ok, maar hoe dan?

Els wilde die inspiratie en workshops ook wat meer online zichtbaarheid geven, dus maakte ze zelf een website, een Facebookpagina en een Instagramaccount aan.

Maar, wat moest ze posten, welke foto’s, tekst, op welk kanaal, …?  Het bezorgde haar vooral extra stress.

Els: “Ik schoof sociale media helemaal onderaan mijn to do lijstje, want al mijn andere takenleken zoveel belangrijker of makkelijker.

Via via kwam ik Delphine tegen en werd ik benieuwd naar wat ze als sociale media professional voor mij zou kunnen betekenen.

We hadden een eerste face-to-face gesprek en daar stelde Delphine mij meteen heel specifieke vragen over wat ik online wou bereiken met mijn bedrijf.

Daarna gaf ik haar toegang tot mijn sociale media accounts, zodat ze ook zicht had op de statistieken van mijn pagina’s.

..

Een houvast voor mijn sociale media

Enkele dagen later kreeg ik een op maat gemaakte sociale media strategie in mijn mailbox. Daarin stond beschreven wie mijn doelgroep is, hoe ik hen kan bereiken, wat ik moet posten en op welke manier. Ik kreeg er ook een concrete planning voor de volgende maand bij, met volledig uitgewerkte post-ideeën.

Helemaal mee

Toch waren er nog een aantal dingen die ik niet goed begreep uit de strategie. Waarom is het belangrijk om zo frequent te posten en hoe begin je aan een Facebook video?

We spraken af om een online call te doen waarin Delphine mij door de volledige strategie loodste. Dat gaf mij het laatste duwtje zelfvertrouwen en de inspiratie om er meteen zelf mee aan de slag te gaan.

..

Toen ik de strategie in praktijk begon te brengen merkte ik dat:

  • Ik minder gestresseerd was rond sociale media, want ik had al mijn berichten op voorhand ingepland.
  • Ik veel meer reacties kreeg van klanten – ook offline – die onder de indruk warenvan mijn projecten
  • Het bereik van mijn Facebook pagina de hoogte inging. Van een maandelijks gemiddeld bereik van 1700 personen ging ik naar 4.000 tot zelfs 5.000 personen.

.

“Wauw, je bedrijf draait precies goed, he?” is een opmerking die ik echt al veel heb gehoord sinds ik met de sociale media strategie van Delphine aan de slag ging.

.

Wil je zien hoe AmuseersEls haar strategie in de praktijk brengt?

Volg haar dan op Facebook en Instagram

..

Wil je zelf ook zo’n strategie op maat van jouw project of bedrijf? Bekijk hier de details of stuur een mailtje naar info@delphinevanbelleghem.be

Ik gebruik technologieën, zoals cookies, om inhoud en reclame aan te passen, om socialemediafuncties te bieden en om het verkeer op de website te analyseren. Ook deel ik informatie over je gebruik van mijn website met mijn vertrouwde socialemedia-, reclame- en analysepartners. Klik op ‘meer info’ om mijn privacyverklaring te raadplegen. Door verder op mijn website te surfen, geef je aan dat je akkoord bent met deze privacyverklaring. Ik wil eerst meer weten

De cookie-instellingen op deze website staan op "cookies toestaan" om u de best mogelijke ervaring te bieden. Als u deze website blijft gebruiken zonder uw cookie-instellingen te wijzigen, of wanneer u op "Accepteren" klikt, stemt u hiermee in.

Sluiten