Een perfect dessert op restaurant dat doet mij soms aan een goeie sociale media strategie denken…
Onlangs ging ik eten bij Nova in Sint-Niklaas. Lekker diner, maar de afsluiter, daar zit ik toch altijd op te wachten. They delivered!
Net zoals in een perfect dessert, moet volgens mij ook een sociale media strategie het evenwicht bewaren.

Een zoete people pleaser
Dit zoete vlierbloesemijs, dat zijn voor mij de “people pleaser posts” op je sociale media. Zo nu en dan een selfie, het mooie bordje eten, het fijne uitzicht op vakantie. Je geeft een blik achter de schermen van je organisatie, je toont het gezicht achter je bedrijf. Het geeft een basis voor vertrouwen.
Een verfrissende vraag
De zure toets van rabarber, daar zorg je in je sociale media strategie voor door interactie op te zoeken. Je zet je publiek aan het denken of je verrast hen met een kritische vraag.
Krokante content
Het krokante koekje dat zijn je tips en blogs, je geeft je publiek sterke inhoudelijke content, waar ze even op kunnen kauwen.
De eetbare bloemen, dat is je huisstijl. Je overgiet je sociale media posts met een passend kleurenschema, je blijft trouw aan je lettertype en woordkeuze. Zo wordt het totaalbeeld van je merk niet alleen inhoudelijk herkenbaar, maar ontwikkel je ook een sterk merk.
Een praline om af te sluiten
Dat extra chocolaatje, dat zijn je pure “verkoopsposts”. Af en toe mogen die er zeker tussen zitten, maar overdaad schaadt 😋
Hoe ziet jouw favoriete sociale media recept er uit?
Kan je nog wat inspiratie gebruiken om je sociale media strategie op te maken? Lees dan zeker ook even deze blog over “Een sociale media strategie in 6 stappen”